.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویلاسازی تهدیدی برای خطوط انتقال نفت مازندران
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال بر لزوم رعایت حریم ایمنی مسیر خطوط لوله نفت تاکید کرد و گفت: ویلا سازی و تردد خودروهای سنگین از روی خط لوله نفت، خطر پارگی و شکستگی لوله را دوچندان کرده است.

 

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا ،محمدمهدی جامعی با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران در ساری ، یکی از دغدغه ها و چالش های این شرکت را حفظ و پایداری شبکه ها و خطوط لوله نفت عنوان کرد و افزود: از آنجایی که جا به جایی و تامین فرآوردهای نفتی شهرها از ماموریت های اصلی این شرکت است ،خطوط لوله در حاشیه شهرها اجرایی شد ،ولی به دلیل گسترش شهرنشینی و توسعه روستاها شاهد تعرض به حریم خطوط هستیم.

 

وی بر لزوم همکاری همه جانبه مردم و کسانی که در حریم خطوط اقدام به ساخت و ساز می کنند ،تاکید کرد و اظهار داشت:  در هر حال تعرض و تجاوز به حریم به خصوص و برداشت مصالح و شن وماسه از بستر رودخانه هایی که خط لوله از آن عبور می کند ، سبب  نگرانی و محتمل بودن حادثه را دوچندان کرده است.

 

وی با بیان این که بخشی از خطوط لوله نفت منطقه شمال در حوزه استحفاظی استان تهران در فیروزکوه قرار دارد که به شدت در خطر ناشی از تجاوز به حریم و ساخت وسازها قرار گرفته است، گفت:  این موضوع به صورت جدی از سوی ستاد مرکزی شرکت درحال پیگیری است.

 

جامعی با اشاره به ارزش بالای زمین در مازندران ، وجود زمین های کشاورزی و منابع طبیعی که در حریم خطوط لوله قرار گرفته است ،گفت: پیمانکاران طرح های عمرانی و کشاورزان باید در رعایت این حریم توجه و از انجام فعالیت های کشاورزی با بکار گیری ماشین آلات در این مناطق خودداری کنند.

 

 

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با تاکید بر این نکته که هرگونه کنده کاری و انجام فعالیت های عمرانی و ساخت وساز باید با  همکاری و استعلام از این شرکت  صورت بگیرد، گفت: ایمنی، بهداشت و حفظ محیط زیست در این شرکت اصل است و برای اجرای طرح های خطوط لوله نیازبه حمایت و همکاری همه آحاد مردم به خصوص کسانی که در حریم خطوط قرار دارند، داریم.


جامعی  بر حفظ و حراست ازحریم خطوط لوله به عنوان سرمایه ای که انواع فرآورده های نفتی جابجا می شود ،تاکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که بخش اعظمی از خطوط لوله در منطقه شمال از جنگل ها عبور می کند حفظ و حریم آن ضروری است زیرا در صورت هر گونه حوادث علاوه بر هدر رفتن میلیاردها ریال سرمایه نفتی و خللی که در سوخت رسانی می شود، جنگل های منحصر به فرد نیز دچار خسارت سنگینی خواهد شد.


وی با اظهار این که تابلو ها و علایم محل عبور لوله های نفت در زیر خاک در مسیر نصب شده است ،تاکید کرد که  از هر گونه ساخت و ساز ، کشت و کار و کنده کاری در حریم بایستی خودداری شود.

 

او با بیان این که سالانه به دلیل عدم رعایت حریم و حاشیه ایمنی آن، شرکت خطوط لوله و مخابرات هزینه سنگینی را متقبل می شود، ادامه داد:  طبق برنامه به طور متوسط سالانه ۳۰۰ کیلومتر مربع حریم خطوط لوله نفت منطقه شمال تسطیح می شود.

 

وی به اهمیت حضور شبانه روزی نیروهای فنی و حریم بانان شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات منطقه شمال اشاره کرد و گفت: از آن جایی که  فشار شکن های نفت در ورسک و لاجیم و سه مرکز انتقال نفت اوریم ،مرگاو و گل پل به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مناطق سخت، سرد و صعب العبور کوهستانی شمال قرار دارند ،به انداز کافی کارکنان و مدیریت واحدهای مختلف شرکت با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. پس توقع داریم همه با این شرکت همکاری همه جانبه داشته باشند.

 

وی منطقه شمال را دروازه صادرات، واردات و سوآپ نفت خام کشور با کشورهای حاشیه دریای خزر توصیف کرد و افزود: علاوه بر این، تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز مردم و مسافران در استان های مازندران و گلستان و نیز زائران بارگاه منور امام هشتم از وظایف و مسوولیت های مهم منطقه شمال به حساب می آید که با تلاش، خلاقیت، ایثار و مسوولیت پذیری کارکنان و مسوولان این منطقه محقق شده است.

 

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به مهمترین اقدامات انجام شده شرکت طی یک ساله دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: منطقه شمال  دروازه صادرات، واردات و سوآپ نفت خام کشور با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

 

وی افزود: علاوه بر این، تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز مردم و مسافران در استان های مازندران و گلستان و نیز زائران بارگاه منور امام هشتم از وظایف و مسوولیت های مهم منطقه شمال به حساب می آید که با تلاش، خلاقیت، ایثار و مسئولیت پذیری کارکنان و مسئولان این منطقه محقق شده است.

 

جامعی بیان داشت : ایمن سازی خط انتقال  ۶۳kv پست برق مرکز انتقال نفت گل پل ،ساخت حوضچه تبخیری در تاسیسات انتهایی گرگان ،  نصب و راه اندازی توربین شماره ۲ مرکز انتقال نفت مرگاو ،ایمن سازی کیلومتر ۶۷ مسیر خط لوله ۳۲ اینچ نفت خام ساری – ری در محدوده پل سفید با ساخت دیواره بتنی به طول ۱۰۵ متر ، ساخت و نصب ۳۰۰ عدد مارکر بتنی در مرکز انتقال نفت نکا ،رفع تعارضات و بهسازی حریم خطوط لوله حوزه استحفاضی  و ارتقای ۴ کیلو ولت آمپری مراکز انتقال نفت ساری، گل پل و اوریم از طرح های انجام شده در یکسال گذشته در این منطقه است.

 

وی تعویض پوشش یکهزار و ۶۰۰ متر از خط لوله ۸ اینچ فرآورده علی آباد – گرگان ، مقاوم سازی کیلومتر ۱۵  خط لوله ۳۲ اینچ نفت خام ساری – گل پل، ایمن سازی کیلومتر ۲۱۸ مسیر خط لوله ۱۲ اینچ ری – ساری  ،  تزریق گاز نیتروژن به خط لوله ۱۶ اینچ  انتظار در بستر رودخانه تجن را از  برنامه های در دست اقدام شرکت برشمرد.


مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به وجود  ۶۰۰ کیلومتر خط لوله درمنطقه شمال ،۱۰ مرکز انتقال نفت و  ۱۸ ایستگاه مخابراتی اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته تا امروز بیش از  سه میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه نفت خام ، بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل۲ میلیارد و ۲۱۴ میلیون لیتر بنزین، ۲ میلیارد و ۵۸ میلیون لیتر نفت گاز و  ۱۰۷ میلیون لیتر نفت سفید از طریق خط لوله به منطقه شمال جابجایی شده است. 

 

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه شمال با ۶۰۰ کیلومتر خطوط لوله ، روزانه ظرفیت انتقال ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و صدهزار بشکه فرآورده های نفتی را به پالایشگاه های کشور و ورود فرآورده های نفتی به استان های شمالی را دارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.